fredag 18. september 2015

Ut fra Brumunddal båthavn i seilbåt fredag 18-sept.

Viggo dro ut i det vestavinden kom idag, Arne var blitt fjellgeit og eg hadde noen ærend før eg nådde meg utpå. Vinden avtok ganske raskt etter eg var kommet meg i seilingen.



 Men eg fikk lært en ny rute av Viggo, hadde litt is i magen første gang eg dro gjennom "Viggoruta"...
Det ble så stille etterhvert att vi seilte side om side ned i en meters avstand fra hverandre.

 Best vind ved brua i flekkan, blir trakteffekt her.

Ble rene koseturen dette, lærte også å gli best mulig i vindstille. Viggo er en god læremester, han vet om tusen småtriks som eg prøve å få ut av han...

Dagens video er etter eg akkurat er kommet ut moloen, gikk nesten på ræva når eg sku dra opp storseilet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar